Koffiebekers bedrukken, is een loze investering, of is het een gouden greep om toch invloed uit te oefenen op uw (potentiële) klanten? Het is lastig in te schatten wat nou daadwerkelijk in te schatten wat het effect is van een dergelijke actie, zeker wanneer u hier nog niet mee te maken hebt gehad. Om u toch een beeld te geven van wat zo’n actie nou doet, wat het kost en in welke situaties de promotie door middel van koffiebekers het beste tot zijn recht komt, zal ik dat zo concreet mogelijk opstellen. Zodoende heeft u hopelijk een beter beeld gekregen hoe koffiebekers effectieve promotie voor uw bedrijf kunnen zijn.

Is promotie met koffiebeker bedrukking echt effectief? En waarom dan wel?

Jazeker! Het begint bijvoorbeeld al bij de hele ervaring van koffie drinken. Wanneer men een kop koffie nuttigt en deze in zijn hand houdt, zal deze persoon warmer gedrag naar anderen gaan vertonen. De persoon wordt dus positief beïnvloed door de situatie waarin er koffie gedronken wordt. Dit zorgt voor een mogelijkheid. In deze staat is de mens namelijk zo gemaakt dat deze positieve gevoelens gekoppeld worden aan alles in de omgeving. Wanneer dit het logo van uw bedrijf is, wordt deze dus gekoppeld aan de ervaring!

De theorie van ‘embodied cognition’ zegt dat deze ervaringen gekoppeld worden aan het moment. Telkens wanneer een potentiële klant dus in contact komt met uitingen van uw bedrijf, wordt de positieve ervaring die is opgeslagen bij het koffiedrinken weer herbeleefd.

Heel leuk en aardig, maar wat moet dat dan kosten?

U zult verbaasd zijn over de prijzen van bedrukking van koffiebekers. Deze is echter afhankelijk van de werkwijze van de leverancier. U kunt geld kwijt zijn aan clichékosten in verband met de digitale druktechniek, maar bij de betere aanbieders zal dit gratis zijn. Tevens is er doorgaans gratis levering. De levertijd kan doorgaans binnen een week, zo niet zou ik even verder zoeken. U heeft hierbij eerst wel een proefdruk moeten goedkeuren. Het gehele traject duurt dus wel iets langer. Dit hoeft echter niet meer dan 24 uur te duren.

De meest bepalende factor in de prijs per bedrukte koffiebeker is doorgaans echter het aantal bekers dat door u wordt afgenomen. Het is doorgaans gebruikelijk ten minste een paar honderd bekers af te nemen. Dit heeft u voor de kleinste events al wel nodig, dus dat zal geen probleem zijn. Echter betaalt u voor de kleinste optie wel de hoofdprijs. U betaalt dan minimaal 60 cent per beker. Ook zijn er bekers die alleen in grotere getalen verkocht worden. In dat geval bent u slechts rond de 3 cent per beker kwijt!

Oke, en wanneer moet ik dit dan gebruiken?

Heel vaak! Maar er zijn natuurlijk slimmere en minder tactische manieren om gebruik te maken van deze promotie. In dit onderdeel zullen we de drie meest bekende en succesvolle toepassingen van beker bedrukking behandelen.

  1. Binnen het bedrijf

Binnen uw bedrijf kan de koffiebeker van waarde zijn als promotiemiddel. Jazeker, het klinkt gek een promotie binnen het bedrijf, maar het is wel effectief! Het is echter geen promotie die echt gericht is op klanten. Natuurlijk, uw bedrijf heeft ten opzichte van bezoekende klanten een professionele uitstraling met bedrukte bekers, maar de voornaamste mensen die beïnvloed worden zijn uw werknemers. Zij zullen onbewust meer beïnvloed worden met het merk op de momenten dat ze leuke ervaringen met collega’s ervaren. Ook hier is de theorie van toepassing dat ze een positieve ervaring koppelen aan het merk. Zodoende zullen ze, zij het onbewust, meer in de geest van het bedrijf gaan werken.

  1. Op een beurs

Een beurs is de ideale gelegenheid om uzelf als bedrijf te presenteren aan uw publiek. Dit kunt u doen met een mooie presentatie en demonstraties van wat u te bieden heeft. Het is echter een prachtige toevoeging wanneer u klanten een kopje koffie kan aanbieden, waar ze van zullen genieten omdat het gratis is, terwijl ze geconfronteerd worden met uw merk, slogan of boodschap. In deze situatie is het zelfs mogelijk om een call-to-action te plaatsen op de beker. Zodoende wordt er een idee geplant in de gedachten van de goed gestemde consument met dit visitekaartje en kan er rendement uit de investering gehaald worden.

  1. Bij een gesponsord event

Elk bedrijf kan een goede indruk maken onder consumenten door ‘uit de goedheid van hun hart’ een evenement te sponsoren. Hier is het een enorm hulpmiddel dat Nederlanders de grootste koffiedrinkers ter wereld zijn. Zo goed als iedereen neemt bij een evenement wel een kopje koffie, zeker wanneer dit gratis is. Opnieuw, het koffiemoment is een rust- en genotmoment. Zodoende kan uw boodschap op de koffiebeker zelfs een onderwerp van gesprek worden en permanent een plek vestigen in het brein van uw potentiële klanten!

Conclusie

Als conclusie bieden wij u graag nog de volgende tips:

 

Houd in gedachte, niet elke toepassing hoeft voor u te gelden en u kunt kiezen welke optie voor u interessant is. Elk onderdeel is echter een daadwerkelijke kans voor veel bedrijven om invloed uit te oefenen op hun klanten. Maakt u nog geen gebruik van deze opties, misschien is het een optie om deze dan toe te passen en uw klanten voor u te winnen met persoonlijk bedrukte koffiebekers!

Daarnaast; koffiebekers zullen niet over de datum gaan en de aankoop van een groot aantal bedrukte bekers kan voordeliger uitpakken door het inzetten van deze bekers voor verschillende gelegenheden uit slechts één aangekochte batch!

Heeft u vragen over de mogelijkheden voor koffiebekers bestellen óf bedrukken? Kijk dan gerust op onze website of neem contact op met een van onze vakkundige personeelsleden!